Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜlker Peker, Fatma
dc.contributor.authorİnce, Ragıp
dc.date.accessioned2021-06-09T20:09:12Z
dc.date.available2021-06-09T20:09:12Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÜlker Peker, F., İnce, R. (2020). Köprülerin Yapısal Analizinde Hareketli Yük Dağıtma Katsayıları Etkisinin İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 9 (3), 1297-1305. DOI: 10.17798/bitlisfen.630956en_US
dc.identifier.issn2147-3129en_US
dc.identifier.issn2147-3188en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/207
dc.description.abstractBu çalışmada AASHTO-LRFD Köprü Şartnamesinde uygulama ve hesap özellikleri verilen hareketli yük dağıtma katsayılarının (LLDF) köprülerin analizinde kullanılması araştırılmıştır. Bu amaçla, üç açıklıklı 30-30-30 m ve 33- 50-38 m köprülerin LLDF hesaplamaları AASHTO Şartnamesine göre yapılmıştır. Bu köprüler yaklaşık analiz yöntemi olan Çizgisel-Kiriş yöntemiyle analiz edilmiştir ve hesaplanan LLDF katsayıları analizde kullanılmıştır. 30-30-30 m köprünün SAP2000 programıyla ve 33-50-38 m köprünün CSiBridge programıyla analizi yapılmıştır. Bu programlarla yapılan analizde LLDF katsayıları program tarafından otomatik olarak hesaplamalara katılmaktadır. Yapılan çalışma sonucunda Çizgisel-Kiriş yöntemiyle analizden elde edilen sonuçların, hassas ve kesin analiz yapan SAP2000 ve CSiBridge programlarıyla elde edilen sonuçlara çok yakın olduğu görülmüştür. Böylece, AASHTO Tasarım Şartnamesi’ne göre LLDF hesaplamalarının yapısal analizde kullanımının doğruluğu ve uygunluğu ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the use of live load distribution factors (LLDF) that application and calculation properties are defined in the AASHTO Bridge Specification, in the analysis of bridges is investigated. For this purpose, LLDF calculations of three spans of 30-30-30 m and 33-50-38 m bridges is made according to AASHTO Specification. These bridges are analyzed by Line-Girder method and calculated LLDF coefficients are used in the analysis. The 30-30-30 m bridge is analyzed by SAP2000 program and the 33-50-38 m bridge is analyzed by CSiBridge program. In the analysis made with these programs, LLDF coefficients are automatically included in the calculations by the program. As a result of the study, it was seen that the results obtained from the Linear-Girder analysis were very close to the results obtained with the SAP2000 and CSiBridge programs which perform precise and exact analysis. Thus, the accuracy and appropriateness of the use of LLDF calculations in structural analysis according to AASHTO Design Specification have been demonstrated.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofBitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇelik köprüen_US
dc.subjectKöprü analizien_US
dc.subjectÇizgisel-kiriş analizien_US
dc.subjectLLDFen_US
dc.subjectSteel bridgeen_US
dc.subjectBridge analysisen_US
dc.subjectLine-girder analysisen_US
dc.titleKöprülerin yapısal analizinde hareketli yük dağıtma katsayıları etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of live load distribution factors effect in structural analysis of bridgesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0002-0805-4367en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorÜlker Peker, Fatma
dc.identifier.doi10.17798/bitlisfen.630956
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1297en_US
dc.identifier.endpage1305en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster