Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülada, Mehmet Ozan
dc.date.accessioned2021-05-31T11:12:22Z
dc.date.available2021-05-31T11:12:22Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationOzan Gülada, M. (2019). Çocuk İşçiliğinin Önlenmesine Yönelik Hazırlanan Kamu Spotu Reklamlarının Göstergebilimsel Analizi. SGD-Sosyal Güvenlik Dergisi, 9 (1), 215-235. DOI: 10.32331/sgd.582761en_US
dc.identifier.issn2146-4839
dc.identifier.issn2148-483X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32331/sgd.582761
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/162
dc.description.abstract20. yüzyılın başlarından itibaren dünya genelinde çocuk işçiliğini önlemek amacıyla pek çok sivil toplum kuruluşu tarafından çalışmalar yürütülmektedir. Bu kampanyalarda çocuk işçiliğinin yasal bir suç olduğu, çocukların sağlığını bozduğu ve zihinsel gelişimlerini olumsuz yönde etkilediği vurgulanmaktadır. Bu mesajların kitlelere iletilmesi sürecinde pek çok farklı kitle iletişim araç kullanılmaktadır. Özellikle son yıllarda çocuk işçiliğinin önlenmesine yönelik sivil toplum kuruluşları tarafından kamu spotu reklamlarının sıklıkla kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada çocuk işçiliğine karşı hazırlanan kamu spotu reklamlarında hangi konuların açıklandığı ve hangi mesajların verildiği ortaya konulmaya çalışmıştır. Bu amaçla çalışma kapsamında amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen dört ülkenin (Hindistan, Paraguay, Portekiz ve Romanya) çocuk işçiliğine karşı hazırlanan kamu spotu reklamları incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz metodu kullanılmıştır. Çalışmada belirlenen dört kamu spotu reklamı ABD'li dilbilimci Charles Sanders Peirce'in göstergebilim kavramları özelinde analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda her dört kamu spotu reklamında da hüzün duygularına hitap edilerek, çocukların zor şartlar altında çalıştığına yönelik farkındalık oluşturulmaya çalışıldığı ortaya çıkarılmıştır. Diğer yandan çalışmada kamu spotu reklamlarında simgesel öğelerden sık yararlanıldığı ve böylece verilmek istenen mesajların insanların zihinlerinde kalıcı olmasının amaçlandığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe campaigns to prevent child labor have been conducted by many non-governmental organizations around the world since the beginning of the 20th century. In these campaigns, that child labor is a legal crime, injures their health and negatively affects their mental development has been emphasized. Many different mass media tools have been used in the process of transmitting these messages to the masses. Especially in recent years, that public spot advertisements have been frequently used by non-governmental organizations to prevent child labor has been observed. In this study, it was tried to reveal which topics have been explained and which messages have been given in public spot advertisements prepared against child labor. For this purpose, public spot advertisements prepared against child labor in four countries (India, Paraguay, Portugal and Romania), which were determined by using purposeful sampling method, were examined. Semiotic analysis method in the qualitative research methods was used in the study. Four public spot advertisements selected in the study were analyzed in the light of the American linguist Charles Sanders Peirce's semiotics concepts. The awareness regarding that children work under difficult conditions was revealed by addressing sadness emotion in four public spot advertisements in the findings. On the other hand, it was concluded that the symbolic elements were frequently used in public spot advertisements, so that messages would be permanent was intended.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherT. C. Sosyal Güvenlik Kurumuen_US
dc.relation.ispartofSGD-Sosyal Güvenlik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk işçiliken_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectÇalışmaen_US
dc.subjectKamu spotu reklamıen_US
dc.subjectChild laboren_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectWorken_US
dc.subjectPublic spot advertisingen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.titleÇocuk işçiliğinin önlenmesine yönelik hazırlanan kamu spotu reklamlarının göstergebilimsel analizien_US
dc.title.alternativeThe semiotics analysis of the public spot advertisements in concern with the prevention of child laboren_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0001-8233-2321en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Akçadağ Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.institutionauthorGülada, Mehmet Ozan
dc.identifier.doi10.32331/sgd.582761
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.endpage235en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster