Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGazi, Mehmet Ali
dc.contributor.authorÇakı, Caner
dc.contributor.authorKaraca, Mustafa
dc.contributor.authorÇakı, Gül
dc.date.accessioned2021-05-17T11:48:34Z
dc.date.available2021-05-17T11:48:34Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGazi, Mehmet Ali, Çakı, Karaca, Mustafa, Çakı, Gül. (2021). 1980 Nikaragua Okuryazarlık Kampanyası’ndaki Propaganda Posterlerinin Kitap Okuma Boyutunda İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 35 (1), 64-88.en_US
dc.identifier.issn1300-0039en_US
dc.identifier.issn2147-9682en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24146/tk.873618
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/132
dc.description.abstract1979 yılında Nikaragua’da meydana gelen devrim sonucunda Sandinista Ulusal Kurtuluş Cephesi (Frente Sandinista de Liberación Nacional, FSLN), ülke yönetimini devralmış ve 1980 yılında okuryazarlık kampanyası başlatmıştır. FSLN’nin kurucusu Carlos Fonseca’nın kütüphaneci ve öğretmen olması, kampanyanın ayrı bir önem kazanmasına yol açmıştır. Kampanyada okuryazarlığın ve kitap okumanın önemine vurgu yapılması amacıyla propaganda posterlerinden etkin bir şekilde yararlanılmıştır. Kampanya, 1980 yılında UNESCO Nadezhda K. Krupskaya okuryazarlık ödülüne layık görülmüştür. Çalışmada okuryazarlık kampanyasında okuryazarlığın ve kitap okumanın teşvik edilmesi amacıyla propaganda posterlerinden ne şekilde yararlanıldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada Amsterdam’daki Uluslararası Sosyal Tarih Enstitüsü’nden (Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis) propaganda posterlerine ulaşılmış ve ulaşılan propaganda posterlerindeki görsel ve yazılı göstergeler, ABD’li dilbilimci Charles William Morris’in göstergebilimindeki üç boyutu ışığında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, propaganda posterleri üzerinden okuryazarlığın insanları özgürleştirdiği ileri sürülerek ve okuryazarlık devrimle özdeşleştirilerek insanların okuryazar olmasının ve kitap okumasının teşvik edilmesine çalışıldığı ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe Sandinista National Liberation Front (Frente Sandinista de Liberación Nacional, FSLN) took over the administration of the country as a result of the revolution that took place in Nicaragua in 1979 and started a literacy campaign in 1979. The fact that FSLN's founder, Carlos Fonseca, is a librarian and a teacher, made the campaign gain a special importance. Propaganda posters were used effectively to emphasize the importance of literacy and reading books in the campaign. The campaign was awarded the UNESCO Nadezhda K. Krupskaya literacy award in 1980. It was tried to reveal how propaganda posters were used in literacy campaign in order to encourage literacy and reading books in the study. For this purpose, propaganda posters were accessed from the International Institute of Social History (Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis) in Amsterdam and visual and written indicators in propaganda posters were analyzed in the light of three dimensions in semiotics of the US linguist Charles William Morris. In the findings obtained, it was revealed that efforts were made to encourage people to be literate and to read books asserting the perception that literacy liberates peopleand identifying literacy with revolution through the propaganda posters.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTürk Kütüphaneciler Derneğien_US
dc.relation.ispartofTürk Kütüphaneciliğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKitapen_US
dc.subjectOkuma alışkanlığıen_US
dc.subjectOkuryazarlıken_US
dc.subjectNikaraguaen_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.subjectBooken_US
dc.subjectReading habiten_US
dc.subjectLiteracyen_US
dc.subjectNicaraguaen_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.title1980 Nikaragua okuryazarlık kampanyası’ndaki propaganda posterlerinin kitap okuma boyutunda incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn examination of the propaganda posters in the 1980 Nicaragua literacy campaign in the context of reading booksen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0002-9239-4187en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Battalgazi Meslek Yüksekokulu, Görsel İşitsel ve Medya Yapımcılığı Bölümüen_US
dc.institutionauthorGazi, Mehmet Ali
dc.identifier.doi10.24146/tk.873618
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage64en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.indekslendigikaynakWeb of Scienceen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster