Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslan, Harun
dc.contributor.authorBaşcıllar, Mehmet
dc.contributor.authorKarataş, Kasım
dc.date.accessioned2022-07-21T12:16:35Z
dc.date.available2022-07-21T12:16:35Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAslan H. , Başcıllar M. , Karataş K. Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı ile Sosyal Beceriler Arasındaki İlişki. Bağımlılık Dergisi. 2022; 23(3): 266-274.en_US
dc.identifier.issn1302-5570
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.51982/bagimli.1033761
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/1167
dc.descriptionGeliş Tarihi / Received: 07.12.2021, Kabul Tarihi / Accepted: 23.02.2022en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı 13-17 yaş arası çocukların dijital oyun bağımlılığı ile sosyal becerileri arasındaki ilişkileri incelemek ve çocukların sahip oldukları sosyal becerileri açıklamada onların sosyo-demografik bilgileri ile birlikte dijital oyun bağımlılığının anlamlı bir etkiye sahip olup olmadığını ortaya koymaktır. Yöntem: Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada dijital oyun bağımlılığını ölçmek için yedi maddeden oluşan Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği ve sosyal becerileri ölçmek için kırk yedi maddeden oluşan Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği’nden yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklemi Ankara Yenimahalle ilçesinde yaşayan 13-17 yaş arası çocuklar içerisinden seçilen 389 çocuktan oluşmaktadır. Bulgular: Çalışmaya katılan çocukların tamamı erkek olup yaş ortalamaları 14,86±1,28 (ortalama±s.sapma) olarak elde edilmiştir. Çocukların sosyal beceri düzeylerini açıklamada ise sosyal becerileri değerlendirme ölçeğinin olumlu sosyal beceriler ve olumsuz sosyal beceriler boyutları ayrıca ele alınmıştır. Sonuç: Dijital oyun bağımlılığı ile çocuklarda olumsuz sosyal beceriler ve sosyal davranışlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is to examine the relationship between digital game addiction and social skills of children between the ages of 13-17 and to determine whether digital game addiction has a significant effect in explaining the social skills that children have with their socio-demographic information.Method: In this study, the Digital Game Addiction Scale consisting of seven items was used to measure digital game addiction and The Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY) consisting of forty-seven items was used to measure social skills. The sample of the study consisted of 389 children aged between 13-17 years living in Yenimahalle district of Ankara.Results: All of the children were male and the mean age was 14.86±1,28 (mean ± standard deviation). In explaining the social skill levels of children, positive social and negative social skills dimensions of the social skills assessment scale were also considered. There was also a significant relationship between digital game addiction and social skills.Conclusion: There is a significant relationship between digital game addiction and negative social skills and social behaviors in children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGalenos Yayınevien_US
dc.relation.isversionof10.51982/bagimli.1033761en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyun bağımlılığıen_US
dc.subjectDijital oyun bağımlılığıen_US
dc.subjectSosyal becerileren_US
dc.subjectErgenen_US
dc.titleErgenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı ile Sosyal Beceriler Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeRelationship between Digital Game Addiction and Social Skills in Adolescentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-0223-8050en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBaşcıllar, Mehmet
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage266en_US
dc.identifier.endpage274en_US
dc.relation.journalBağımlılık Dergisi / Journal of Dependenceen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster