Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBinbaşıoğlu, Hulusi
dc.contributor.authorTuna, Aysun
dc.contributor.authorÖzer, Niyazi
dc.contributor.authorŞad, Süleyman Nihat
dc.date.accessioned2021-05-03T11:16:39Z
dc.date.available2021-05-03T11:16:39Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationBinbaşıoğlu, H., Tuna, A., Özer, N., & Şad, S. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir turizm hakkındaki bilgi düzeyleri. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 338-349.en_US
dc.identifier.issn2587-0890en_US
dc.identifier.issn2587-0890en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2019.165
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/107
dc.description.abstractBu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir turizm ile ilgili kavramlara ilişkin bilgi düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma geleneğine uygun olarak tasarlanan bu araştırmada betimsel ve nedensel karşılaştırmalı desen bir arada kullanılmıştır. Öğrencilerin ilgili kavramlara ne düzeyde aşina olduklarını belirlemek üzere elde edilen veriler üzerinden betimsel istatistik hesaplamaları yapılmıştır. Bu kavramlara ilişkin aşinalık düzeylerinin cinsiyet değişkeni açısından analizinde ise kay kare istatistiği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun iklim değişikliği, geri dönüşüm, kültürel çeşitlilik, ekosistemler ve biyo-çeşitliliğin korunması, atık yönetimi gibi sürdürülebilirlikle ilgili genel kavramlara aşina oldukları buna karşın karbon ayak izi, ekolojik ayak izi gibi teknik kavramlara ise çok aşina olmadıkları belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından yapılan analizlerde ise yoksulluğu azaltma, karbon ayak izi ve ekolojik ayak izi konularında kadın ve erkek öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu, erkek öğrencilerin kendilerini bu kavramlara daha aşina algıladıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to measure the level of university students’ knowledge about sustainability and sustainable tourism. Descriptive and causal-comparative research designs were used. Descriptive statistics were used to determine how familiar the students are with the related concepts. The analysis of students’ knowledge of the related concepts in terms of gender, the chi-square statistic was employed. According to results, it was found that a large majority of students are not familiar with the technical concepts including carbon footprint, ecological footprint, while they are familiar with general concepts related to sustainability such as climate change, recycling, cultural diversity, protection of ecosystems, biodiversity, and waste management. In terms of gender, a significant difference between male and female students’ views on poverty reduction, carbon footprints, and ecological footprints was found in favor of male students.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectSürdürülebilir turizmen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectSustainable tourismen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir turizm hakkındaki bilgi düzeylerien_US
dc.title.alternativeUniversity students’ knowledge level of sustainability and sustainable tourism conceptsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0001-7488-8450en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Kale Turizm ve Otel İşletmeciliği Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümüen_US
dc.institutionauthorBinbaşıoğlu, Hulusi
dc.identifier.doi10.26677/TR1010.2019.165
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage338en_US
dc.identifier.endpage349en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster