Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Nurşen
dc.contributor.authorKavruk, Hasan
dc.date.accessioned2022-05-12T10:52:04Z
dc.date.available2022-05-12T10:52:04Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKAVRUK, H., & YILDIRIM, N. International Journal of Languages’ Education and Teaching Volume 9, Issue 2, June 2021, p. 159-174.en_US
dc.identifier.urihttps://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-goruntule&id=wlGOHnsBYbO9RkQmaksf
dc.identifier.uri10.29228/ijlet.51274
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/1079
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate the 5th, 6th, 7th and 8th grade textbooks prepared according to the 2019 Turkish Language Curriculum in terms of including speaking acquisitions. For this purpose, the activities in the books were scanned, and the activities related to speaking skills were associated with the speaking achievements in the program. The research was carried out with the scanning model, which is one of the qualitative research designs. Descriptive analysis was used to explain and interpret the data obtained through document review. As a result of the research, it was seen that speaking was the least used skill in Turkish textbook activities. While the number of speaking activities shows a balanced distribution to the themes in the 5th, 6th and 8th grade books; There is no such balance in the 7th grade book. In addition, while some gains accumulated, some gains were not addressed at all. As a matter of fact, not all of the speaking outcomes in the program were reflected in the activities in the 7th and 8th grade Turkish textbooks. The speaking activities in the textbooks are more “prepared speaking” at every grade level. shaped around gain. It was determined that the activities were quite shallow in terms of speaking strategies, and the richest book in this respect was the 6th grade Turkish textbook. These determinations reveal that speaking achievements are not reflected in Turkish textbooks within a plan and system.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’na göre hazırlanan 5, 6, 7 ve 8. sınıf ders kitaplarını konuşma kazanımlarına yer verme durumu açısından değerlendirmektir. Bu amaçla kitaplardaki etkinlikler taranmış, konuşma becerisine yönelik olan etkinlikler ise programdaki konuşma kazanımlarıyla ilişkilendirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Doküman incelemesi yoluyla elde verilerin açıklanması ve yorumlanmasında betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırma neticesinde Türkçe ders kitabı etkinliklerinde en az yer verilen becerinin konuşma olduğu görülmüştür. Konuşma etkinlikleri sayısı 5, 6 ve 8. sınıf kitaplarında temalara dengeli bir dağılım gösterirken; 7. sınıf kitabında böyle bir denge söz konusu değildir. Ayrıca bazı kazanımlarda yığılma olurken bazı kazanımlar ise hiç ele alınmamıştır. Nitekim programda yer alan konuşma kazanımlarının tamamı 7. ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklere yansıtılmamıştır. Ders kitaplarındaki konuşma etkinlikleri her sınıf seviyesinde daha çok “Hazırlıklı konuşma yapar.” kazanımı etrafında şekillenmiştir. Konuşma stratejileri bakımından da etkinliklerin oldukça sığ kaldığı, bu açıdan en zengin kitabın ise 6. sınıf Türkçe ders kitabı olduğu belirlenmiştir. Bu belirlemeler ise konuşma kazanımlarının Türkçe ders kitaplarına bir plan ve sistem dâhilinde yansıtılmadığını ortaya koymaktadıren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMalatya Turgut Özal Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Languages Education and Teachingen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpeaking Skillen_US
dc.subjectTurkish Language Textbooksen_US
dc.subjectTurkish Language Teaching Programen_US
dc.subjectactivityen_US
dc.subjectKonuşma Becerisİen_US
dc.subjectTürkçe Ders Kitaplarıen_US
dc.subjectTürkçe Öğretim Programen_US
dc.subjectEtkinliken_US
dc.titleTürkçe Öğretim Programındaki Konuşma Kazanımlarının Ortaokul Türkçe Ders Kitabı (5, 6, 7 ve 8. Sınıf) Etkinliklerine Yansımasıen_US
dc.title.alternativeReflection of Speaking Achievements in Turkish Curriculum to Secondary School Turkish Textbook (5, 6, 7 and 8th Grade) Activitiesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0002-1977-9419en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesien_US
dc.institutionauthorYıldırım, Nurşen
dc.identifier.doi10.29228/ijlet.51274
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster