Pazarlama Yönlü Sağlık İletişimi Unsurları
Künye
Kuru, Ö. & Boyraz, E. (2021). Pazarlama Yönlü Sağlık İletişimi Unsurları . Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 2 (1) , 134-160 .Özet
Sağlık iletişimi uygulamaları, hem devlet ve kâr amacı gütmeyen diğer kuruluşlar hem de
özel sağlık kuruluşları tarafından yapılmakta ve yapılırken de genellikle pazarlama araç
ve yöntemlerinden faydalanılmaktadır. Bu çalışma, sağlık iletişimi faaliyetleri yapılırken
hangi unsurlara dikkat edilmesi gerektiğini pazarlama bakış açısıyla ortaya koymaya
çalışmaktadır. Son yıllarda sağlık alanında dikkat çeken healthism, tıbbileştirme ve sağlık
okuryazarlığı gibi kavramlara da yine pazarlama bakış açısıyla yaklaşılmakta ve bu
kavramlar yine sağlık iletişimi içerisinde değerlendirilmektedir. Çalışmanın sonunda ise
sağlık iletişimi ve pazarlama çerçevesinde gözden geçirilen tüm bu kavramlar, pazarlama
yönlü sağlık iletişimi adı altında özet bir şema ile sunulmaktadır. Health communication practices are carried out by both the state and other non-profit
organizations and private health organizations, and marketing tools and methods are
generally used when they are practised. This study tries to reveal which factors should be
taken into consideration while practising health communication activities from a
marketing perspective. Concepts such as healthism, medicalization and health literacy,
which have attracted attention in the field of health in recent years, are also approached
from a marketing perspective and these concepts are also evaluated within health
communication. At the end of the study, all these concepts which are reviewed within the
framework of health communication and marketing are presented in a summary scheme
under the name of marketing-oriented health communication.
Kaynak
Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri DergisiCilt
2Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/62091/920036https://hdl.handle.net/20.500.12899/1002